Scuter Electric

   Vehiculele cu două roți au constituit dintotdeauna o soluție practică de transport individual pentru aglomerările urbane, unde viteza medie de deplasare pentru un vehicul cu 4 roți scade deseori sub viteza mersului pe jos datorită numărului mare de automobile și a infrastructurii de transport. Atunci când această mobilitate deosebită se combină cu un sistem de propulsie nepoluant rezultă un vehicul care contribuie substanțial la rezolvarea a două din cele mai stresante probleme ale locuitorilor orașelor și ale administrației locale: transportul și protecția mediului.

    Motocicletele și scuterele electrice se bucură de o popularitate în continuă creștere, datorită, în principal, creșterii continue a prețului petrolului. Tehnologia bateriilor de acumulatoare realizează progrese semnificative, făcând această modalitate de transport din ce în ce mai interesantă pentru potențialii utilizatori.

Avantaje:

  • Costul combustibilului este de cca 25% din cel echivalent pentru benzină
  • Silențiozitate mult superioară
  • Lipsa emisiilor de noxe
  • Bateriile se pot reîncărca oriunde există rețea publică de alimentare cu energie electrică (chiar și acasă)
  • Costuri de mentenanță reduse - atât manoperă, cât și consumabile (de exemplu nu necesită schimbarea uleiului, diverse filtre, etc.)

Dezavantaje:

  • Preț de achiziție mai mare decât al modelelor echivalente echipate cu motor cu ardere internă
  • Autonomie mai mică
  • Timp de reîncărcare relativ mare (de ordinul orelor)

 

 

 

 

 

 

 

Caracteristicile principalelor subansamble ce echipează scuterul electric:

    Bateriile de acumulatoare sunt amplasate în spațiul de sub șaua scuterului, acoperite de elementele de carenaj și fixate cu ajutorul unor suporți speciali ce permit o demontare facilă în scopul înlocuirii și asigură o fixare corespunzătoare, inclusiv pentru situația în care scuterul se răstoarnă.
    Bateriile de acumulatoare au următoarele caracteristici:

  • Tipul bateriilor: baterii de acumulatoare cu plumb de tip VRLA, sau, eventual, in funcție de pret, baterii Ni-MH, sau baterii Li-ion
  • Tensiunea totală: 48 Vc.c.
  • Capacitatea: 24 Ah
  • Curentul maxim debitat în regim continuu: min. 50A
  • Bateriile sunt de tipul etanș, fără întreținere, și care pot funcționa în orice poziție

    Motorul electric folosit, de tip brushless de c.c. cu magneți permanenți, a fost ales datorită caracteristicilor sale superioare motoarelor de c.c. cu perii colectoare în ceea ce privește fiabilitatea, gabaritul, caracteristicile termice.

    Sistemul de acționare și comandă al motorului are următoarele caracteristici principale:

  • Tipul circuitului de comandă: PWM, analogic, comandat de traductor de poziție rezistiv
  • Tipul circuitului de forță: în comutație, cu 3 faze, echipat cu tranzistoare de putere V-MOS
  • Limitarea automată a curentului de sarcină
  • Protecție la scurtcircuit pe sarcină
  • Protecție la supratemperatură a tranzistoarelor de putere
    Sistemul electronic de încărcare a bateriilor trebuie să asigure încărcarea completă și corectă în condiții de siguranță a bateriilor de tracțiune într-un interval de timp rezonabil (sub 10h - pentru a asigura posibilitatea utilizării scuterului pe întreg domeniul de autonomie în fiecare zi).
  • Tensiunea de alimentare: 220 V c.a. monofazic 50Hz, branșament casnic
  • Tipul circuitului: redresor cu tiristoare comandat de circuit de măsurarea și comandă a încărcării
  • Curentul maxim debitat: 3A c.c.
  • Limitarea tensiunii maxime de încărcare
3. aprilie | Workshop ESA
Între 29 și 31 martie 2017 reprezentanții Icpe, Ioana Ionică, Bogdan Vărăticeanu, Cristian ...
6-7. aprilie | OER
Cu ocazia conferinței anuale "Orașe Energie România - OER" organizată în perioada 6-7 aprilie 2017 ...
24. nov | SPS IPC Drives
Mulțumim că ne-ați vizitat la tărgul internațional SPS IPC Drives 2016 – Cel mai mare târg de automatizări...
Abonează-te la newsletter!