Automobil DACIA SOLENZA electric

Electric Car Sharing - o soluție pentru transportul urban

 Car Sharing este un concept nou apărut în transportul urban din Europa de Est, iar Romania este prima țară din această regiune care urmează să integreze acest sistem.

Integrarea vehiculelor electrice în sistemul Car Sharing poate fi o soluție reală de a convinge utilizatorii individuali de avantajele automobilelor electrice. Aceștia pot conduce și utiliza automobilul fără să-l cumpere și astfel pot vedea avantajele acestor automobile, care sunt silențioase, ușor de condus, au costuri de alimentare reduse și oferă practic aceleași performanțe în traficul urban ca și cele echipate cu motor cu ardere internă.

Car Sharing este un sistem de închiriere descentralizat, care oferă acces la automobil în orice moment. Accesul este asigurat prin sisteme electronice moderne. Car Sharing este un sistem cu plată instanatanee on-line, ce stimulează utilizatorul să-și planifice cu atenție itinerariul și destinațiile călătoriilor.

Vehicul electric pentru aplicația Car Sharing

Acesta este un vehicul electric proiectat pentru a fi utilizat în sistemul Car Sharing în Bucuresti. În imagine este prezentat vehiculul în timpul demonstrației organizate în octombrie 2003 la Pitești, în cadrul workshop-ului EV 2003. Car Sharing este un nou concept pentru transportul urban în Europa și România este prima țară care îl va integra.

 

 

 

 

 

 

 


Acest prototip a fost realizat prin echiparea cu propulsie electrică a unui vehicul din producția curentă din România. Motorul cu combustie a fost înlocuit de un sistem electric de propulsie (motor de c.c., convertor și baterii). Pentru a putea evalua performanțele dinamice, s-a păstrat cutia de viteze și sistemul de frânare. Soluția de echipare a fost aleasă din considerente financiare considerate optime pentru etapa actuală, și este în perioada de testare. Viteza maximă de 60 km/h este potrivită pentru transportul urban, iar autonomia de 2 ore de funcționare neîntreruptă permite utilizatorului cel puțin o zi de funcționare în trafic urban.

Sistemul de propulsie

  • Motor electric de c.c. cu magneți din pământuri rare; puterea maximă în regim continuu: 10kW @ 2000 rot/min
  • Convertor electronic - cu tranzistoare IGBT comandate PWM
  • Tensiune de alimentare: 180 V c.c. (15 baterii cu plumb 12V/66Ah fiecare)

Probele au fost efectuate timp de 2 ani. Rezultatele experimentale obținute garantează automobilului electric urmatoarele performanțe:

  • Viteza maximă: 60 km/h (cu doua persoane la bord) și 55 km/h (cu patru persoane la bord)
  • Autonomie: 80 km (2 ore la o viteză medie de 40km/h)
3. aprilie | Workshop ESA
Între 29 și 31 martie 2017 reprezentanții Icpe, Ioana Ionică, Bogdan Vărăticeanu, Cristian ...
6-7. aprilie | OER
Cu ocazia conferinței anuale "Orașe Energie România - OER" organizată în perioada 6-7 aprilie 2017 ...
24. nov | SPS IPC Drives
Mulțumim că ne-ați vizitat la tărgul internațional SPS IPC Drives 2016 – Cel mai mare târg de automatizări...
Abonează-te la newsletter!